lørdag, april 10, 2021

Dosent emeritus

Dagen måtte jo komme:  Fra og med 1.4.21 er jeg dosent emeritus - nå er karrieren og yrkeslivet over. Men vi som akademikere har jo denne enestående muligheten til å henge litt i hornet på veggen og bare holde på med det som er gøy.   Jeg har jo en yrkeskarriere tilbake til 1975 og en bransjekarriere i media fra 1977.  Og så ble jeg gradvis akademiker fra 2005 og på heltid fra 2011.  Det har blitt mange år på BI og jeg er utrolig takknemlig for det jeg har fått være med på der. 

Jeg vil nok nå leve litt mer fra dag til dag og bruke tid med min kjære og etterhvert også reise til barn og barnebarn.  Jeg har jo også min kjære hobby som jazzgitarist i duo med min nabo som  er bassist.

På 70-årsdagen min her i mars hadde flokken min spleiset på en Podcaster - en maskin som mikser lyd for podcast og som jeg nå etterhvert skal prøve meg på.  

For å markere overgangen til emeritusstatusen (jeg liker ikke ordet pensjonist) legger jeg ved linken til min dosentforelesning fra november 2021 - jeg rakk akkurat å oppnå toppen som underviser - så jeg gir meg på topp.  

Og her er linken til min første podcast om nitrist ledelse som jeg laget i går og som er starten på det nye som jeg skal pusle med fra tid til annen.  


Snart melder jeg meg igjen.


Ingen kommentarer: