STUDENTUNDERSØKELSEN
Både utviklingen i seg selv og pandemien har vel gjort sitt til at netthandel har fått ytterligere vekst. Av de 12 kategorier som vi har listet opp i undersøkelsen er det vekst i 11 - og noen av dem ganske så dramatisk. Undersøkelsen spør om hva man har handlet på nettet i løpet av det siste året.
Klær ligger på topp. Det gjorde det også i 2018, og billetter til events lå høyt og har ikke forandret seg stort. Men vi ser at andre kategorier har en sterk vekst - og spesielt dagligvarer som i 2018 lå nede på 7% og som i 2022 er på hele 40%.
Det er også forskjell på kjønn i handlemønsteret. Kvinner har signifikant større andel på klær, reiser, bøker og blader og kosmetikk. Menn er større i to kategorier: Sportsutstyr og elektronikk/kameraer.
Ingen tvil om at handlemønsteret har endret seg over disse fire årene, men så har det jo også hendt veldig mye som påvirker dette.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar